Snow view english boarding school

14 juni 2018 - Pokhara, Nepal

Hoi lezer,

Vorige week zondag zijn Jacky en ik naar ons nieuwe verblijf gebracht. Dit is de snow view english boarding school, in Hemja. Een klein dorpje dat ongeveer 20 minuten rijden is met de taxi vanaf Pokhara. Ons gastgezin is ietsie anders dan een standaard gastgezin. Onze kamer is boven de school. Wij hebben een gastmoeder Bishnu, die overigs ook de directrice van de school is. Wij hebben Maya, zij is de kok van de school en zij kookt ook voor ons. En wij hebben 10 gastbroertjes en gastzusjes. Deze kindjes waren weeskindjes en dankszij Bishnu wonen deze kindjes nu veilig op de school. Elke dag eten wij samen met de weeskindjes en dat is super gezellig!! Op de school zouden wij voorlichtingen gaan geven over verpleegkundige onderwerpen. Dit hebben wij dus ook elke dag gedaan.
De eerste dag dat we hier aankwamen waren Jacky en ik best bang voor spinnen, want ons werd verteld dat ze hier regelmatig zitten en de eerste dag hadden we een grote spin buiten gezien. Dus al snel kwamen we op het idee om mijn bed in het midden van de kamer te zetten vlak tegen Jacky's bed aan, zodat we dicht bij elkaar zouden slapen. Na de kamer helemaal verbouwd te hebben, lagen Jacky en ik voldaan in bed. Maar deze nacht hebben we allebei maar 2/3uurtjes geslapen, omdat we alsnog bang waren. Gelukkig was onze angst na 1 nacht weg, want nu slapen we hier heerlijk.

Op woensdag waren Jacky en ik op onze kamer toen we een hele harde knal hoorde, we maakte er nog een grapje over en daarna was ik inslaap gevallen. Toen ik wakker werd stond Jacky op ons balkon en zei ze "Carmen ik weet wat er is gebeurd toen we die knal hoorde, sta rustig op en kom kijken". Ik stond snel op en ging kijken; er stond een auto tegen de schoolmuur aan en de muur was half afgebroken. De school was al een paar uur uit, maar alle leerlingen en dorpgenoten liepen het terrein weer op om de schade te bekijken. In de auto zat de principal en hij is tegen de muur aangereden. Hij kon niet autorijden, daarom dat hij het verkeerde pendaal heeft ingedrukt.πŸ˜‰ hij had alleen een scheurtje in de binnenkant van zijn lip en pijn aan zijn been. De hele nacht heeft een tractor de auto weggesleept en hebben ze de rest van de muur eruit gesloopt. De volgende morgen waren ze al bezig met de muur opnieuw op te bouwen.

Donderdagochtend stond ik om half 7 op om voor Jacky 19 ballonnen op te blazen. Want Jacky was die dag jarig. Heel stiekem stond ik op de badkamer de ballonnen op te blazen, nadat ze alle 19 waren opgeblazen heb ik ze in onze slaapkamer gelegd. Toen Jacky wakker werd zag ze alle ballonnen liggen. Hierna zijn we snel naar Lake Side gegaan, hier zouden we in een luxer hotel verblijven. Van de week had ik al het hotel gebeld dat Jacky die dag jarig zou zijn, dus heb ik samen met het hotel geregeld dat er een chocoladetaart klaar zou staan en dat de hele kamer versierd zou zijn. Dus toen wij onze hotelkamer op kwamen, stond de hele kamer vol met personeel en zag Jacky de verrassing. Heel erg leuk!

Dit weekend hebben we vooral lekker bij het zwembad gelegen en heb ik een goed kleurtje gekregen. S'avonds zijn we naar het beste restaurant ooit geweest! Hier kon ik namelijk een pizza pepperoni bestellen en opeten!! Klinkt niet zo speciaal, maar hier in Nepal is de salami gemaakt van buffalo en is dus heel anders dan in Nederland. Dit restaurant importeert vlees vanuit Amerika, dus de pepperoni kwam gewoon van een lekker varkentje. Deze pizza was de beste pizza die ik in tijden heb gegeten. Want oohhh wat miste ik pizza salami uit Nederland.

Sanne en ik gingen souveniertjes kopen voor wat mensen. Bij een best wel dure winkel waren we naar binnengelopen, toen we er achter kwamen wat de prijzen waren wouden we hier niks meer kopen. Want 2 winkels verderop verkochten ze hetzelfde voor veel goedkoper. Toen Sanne en ik tegen de verkoper zeiden dat we weer verder gingen, werd de verkoper hartstikke boos en zelfs een beetje agressief. Ik heb snel Sanne's pols vastgepakt en haar mee naar buiten gesleept. Doodeng! Gelukkig hebben we wel in andere winkeltje leuke souveniertjes gekocht.

Zondag besloten Sanne, Jacky en ik om een fietsbootje te huren en op het meer te gaan. We kregen instructies dat als het begon te waaien, regenen of onweren we meteen naar de kant moesten gaan. Na een 'kleine' fotosessie op het meer, zaten we te twijfelen om een rondje om een eiland te fietsen met de boot. We zagen wel al dat het aan het regenen was een stukje verderop en we hoorde al gedonder. We besloten daarom maar om richting de kant te gaan en het eiland een andere keer te bezoeken. Tijdens onze terugweg merkte Sanne en ik al dat we best hard moesten fietsen om vooruit te komen door de wind. Toen we eindelijk bij de kant waren en we net 5 minuten van de boot af waren begon het kei hard te waaien! Wij zijn naar de dichtbijzijnde tentje gegaan en toen we daar aankwamen zagen we 3 paragliders door de wind alle kant op gesleurd worden. Super eng!! 2 paragliders zijn in het water gevallen door de harde wind en de andere paraglider is tegen de berg aan gesleurd door de wind. Hij is tussen de bomen terecht gekomen en al snel zagen we mensen naar hem toe lopen op de berg om hem te helpen. Geen idee hoe het met deze 3 paragliders is afgelopen. Vlak nadat de 3 paragliders zijn "neergestort" begon het weer echt los te barsten; kei harde regen, wind en onweer. Na deze harde bui was het weer weer omgeslagen en scheen de zon weer volop.

Maandag zijn Jacky, Bas en ik naar een klooster gelopen hier in Hemja. In dit klooster wonen nog monniken en het was net alsof je in een film terecht was gekomen. Overal zag je mannen welke kaal geschoren waren en dezelfde outfit aan hadden. Super cool!

Regelmatig hebben we hier geen stroom en water, dus soms komt het voor dat onze reserve-emmer met water ook leeg is. Gelukkig zorgt dit voor grappige momenten en je raakt eraan gewend. Het is helemaal niet zo normaal dat je elke keer kan doorspoelen, douchen of je handen kan wassen. Als we kunnen douchen hebben we altijd hier een hele koude douche! Om eerlijk te zijn haat ik dat echt, maar ja je moet toch douchen dus je gaat er maar onderstaan met veel gegil en gevloek.😜

In Nederland voordat ik hier heen ging had ik gezichtsmaskertjes gekocht met de gedachte dat als we in een dieptepunt zouden zitten, dat we die op mochten doen en dat we dan zo zouden ontspannen. Jacky en ik hebben deze maskers nooit opgedaan, want we dachten "het kan altijd nog erger worden". Gistermiddag besloten we om maar de maskertjes op te doen, gewoon omdat het chill en lekker is. Niet omdat we in een dieptepunt zitten. Heerlijk hebben we genoten van de gezichtsmaskertjes.

Morgen verlaten wij dit gastgezin en gaan we weer door naar een nieuw gastgezin. Hoe snel de tijd hier vliegt is niet normaal! Over 3 wekenΒ  zitten Jacky en ik weer in het vliegtuig terug naar Nederland. Ik vind het jammer om dit gastgezin te verlaten, want de weeskindjes hebben mijn hart gestolen! Wat een lieve, vriendelijke, grappige kindjes!

Doeggg en tot snel!!😘

1. Dorethe Disveld:
    14 juni 2018
    Tja weer een heel leuk verhaal en best wel veel avonturen zo en dan heb je nog niet verteld van het karaoke. Hopelijk hebben de paragliders het overleefd vreselijk hoor. Doe maar voorzichtig dit weekend op de scooter.
  2. Edith:
    14 juni 2018
    Super leuk om te lezen. Jij maakt wat mee, zeg! Geniet volop van de komende weken voordat jij het weet zit je aan de andijviestamp 😜 😘
  3. Edith:
    14 juni 2018
    Super leuk om te lezen. Jij maakt wat mee mee, zeg! Een groot avontuur.
    Geniet nog de komende weken voordat jij het weet zit je aan de andyviestamp 😜😘
  4. Jrh:
    He dametje
    Klinkt wel spannend, voor jou is het gewoon, maar ben toch jaloers op je.
    X
  5. Lente:
    15 juni 2018
    zooo leuk om te lezen hoe t jullie vergaat...
    geniet van de laatste weken xxoo
  6. Else:
    15 juni 2018
    Nou, makkelijk lijkt het niet, we zijn ook zo gewend en verwend.
    Wat doen de nepalese meiden van jullie leeftijd? Of zitten die binnen hun bruidschat te verdienen.?
  7. Fokke:
    16 juni 2018
    Het is allemaal spannend! Ik vind het leuk om deze wekelijkse feuilleton te lezen. Ik zal het missen als je weer thuis bent!