De reis naar Nepal✈

27 april 2018 - Pokhara, Nepal

Hoi lezer,

Ik ben aangekomen op de plek van bestemming. De vlucht naar Dubai was geweldig! Als je mij wat langer kent dan alleen van deze blogs, weet je dat ik enorm van vliegen hou. Dus dat ik in de een van de grootste passagiersvliegtuig mocht plaatst nemen was voor mij een droom die uitkwam. Het was een airbus A380-800 van Emirates. De vlucht van Dubai naar Kathmandu was gewoon normaal, totdat we bijna gingen landen op Kathmandu. Uit het vliegtuigraampje zag ik het landschap met allerlei gekleurde huisjes en flats. Klinkt misschien niet zo bijzonder, maar ik vond het fascinerend en prachtig!!

Voordat ik hier in Nepal kwam, was ik nog nooit in Azië geweest. Maar altijd als ik aan Azië dacht, dacht ik; chaos op de weg, dieren die je overal ziet, veel scooters en motors, allerlei kleuren jurken van vrouwen en natuurlijk allerlei kleine winkeltjes door de straten. Precies die voorstelling werd werkelijkheid. Toen we van het vliegveld werden opgehaald met de taxi merkte ik meteen de chaos op de wegen. Nu snap ik ook waarom onze docent ons pas naar het buitenland stuurt als je een attitude van een 9,5 hebt. Gewoon zodat jij kan opeisen dat je de weg over wilt steken en dat de auto's en motors maar voor je moeten stoppen 😜.
In Kathmandu is er 1 hoofdweg volgensmij geasfalteerd en de rest van de wegen zijn gewoon zanderig/modderig. Niks mis mee, maar nu besef je toch wel hoe verwend we zijn in Nederland. Wij zeuren namelijk al als we de Belgische grens over rijden dat hun asfalt niet lekker rijdt. In zo een korte tijd in Nepal leer ik wel de 'normaalste' dingen van Nederland te waarderen en besef ik dat het helemaal niet zo normaal is.

Na deze bijzondere taxirit, kwamen we aan in het hotel. We hebben met de groep, René, de oprichter van de Maya Foundation, en drie andere jongens heerlijk gegeten in een restaurantje. Na een korte nacht van maar 2uurtjes slaap, kwam daar DE busrit naar Pokhara. De busrit duurde 8 uur, maar erg was 'ie niet. Het ergste van de busrit was dat we boven op een berg reden vlak langs een kloof, terwijl de buschauffeur in de bocht wilde inhalen, terwijl er een tegenligger aankwam en ik zag een Nepalees snel een schietgebedje doen. Ja toen zat mijn hart wel even in mijn keel.. maar dat was al snel weg. Het chaotisch rijden hier in Nepal went al best snel😊.

Nu zijn we al een paar uurtjes in Pokhara in het hotel. We hebben een beetje de stad verkent en natuurlijk lekker uiteten geweest. Morgen krijg ik mijn eerste Nepalese taalles, waar ik super veel zin in heb!!

Tot snel, doeg!

1. Jrh:
    Spannend, goed verhaal.
  2. Dorethe Disveld:
    27 april 2018
    Goed verhaal zeg ben blij dat het eten ook zeer goed is.
  3. Lente:
    27 april 2018
    Leuke first impression. Keep up the good work
  4. Rachel:
    27 april 2018
    Er gebeuren wel veel ongelukken in dat soort landen, dus alert blijven 😉 verder lekker genieten van alle indrukken 🤗
  5. Edith:
    27 april 2018
    Altijd spannend. Nu weet je pas hoe luxe wij het in Nederland hebben met onze goede wegen. Maar vooral genieten dat is iets wat niemand je af neemt.
  6. Else:
    28 april 2018
    Mooie foto,s, lijkt me een goede troep, ga alles lezen.